SEM BREAK : BORNEO (KUCHING)

paksa gak mood untuk berblog..fikir2 teringat la borneo trip...cuti sem lepas..kenangan before kami grad katakan...
actually travel ke Borneo tu dah lepas..tapi saje nak muatkan sebab ini diari aku, apa peduli walau banyak aku updates, walau korang dah bosan..dis is my right! keh3.

trip tu disertai oleh geng classmate aku iaitu ida, nana, momma, anis, dayu, baihaqi, safwan, noreen..sapa lagi ekh..ops..sorry afiq..kami rent 3 bilik hotel..xcampur okeyy..pandai jaga batas apa..kitaorang ni classmate  yang sekepala masa study..ada lagi..tapi yang lain2 tu semua ada hal masing2..nak tunang la, nak kenduri lah..macam2..

4hari kami ke sana.dan ofcos naik airasia la...xmampu lagi mas ke ape ke...seronok..dapat makan pelik2..dapat travel tempat orang..masa diisi dari pagi selepas subuh sehingga lah malam pukul 11, then masuk hotel, main jutaria dan card sama2... taiko game card ni adalah anisssss...sebelum masuk tidur..nak cari utusan @ surat khabar semenanjung jgn harap..kat sana hanya ada BORNEO NEWS aja...barang2 pun murah..sila la pegi :)
boarding to BORNEO..sempat usha next trip : CHINA.



morning!!!-KUCHING-

JENIS MAKANAN yang sudah kami bedal:
1. mee kolok 1, mee kolok 2
2.telur mata peliks
3.umai segar (mentah2 je,raw food dari shrimp)
4.rojak sarawak (ni my favorite)
5.ayam penyet (gambar logo je la, dis is nice restaurant, lau pegi sana carilah)
6. nasi ikan terubuk asin bakar (pastikan korang bile sampai sana, rase benda ni)
ada lagi.. apa ntah..geli2 sket kalau x biasa..dan semestinya tekak i reject that taste.
kegilaan..aku kat centre tu, baju hitam..yang awal2 dah mendarat, hahaha xreti nak lompat..btw, still nice picca!

ladies only ,first day at UNIMAS..visit our friends there :P
from left: aku, unimasian1 unimasian2, nana, anis, ida,noreen(belakang)
 
SARAWAK CULTURE VILLAGE
aku, ida, nana, afiq-at SARAWAK CULTURE VILLAGE-

front, from left: momma, anis, dayu
back: macki
kat S.CULTURE VILLAGE

kat SARIKEI

snap at restoren teratak klasik apa ntah, romantic and best.......from left:tudung biru (ida), tudung hijau(nana), aku
from left: nana, budak kecik, ida, aku..aisyah (u were not here T_T)
caution: ini lil kid amat lah cute..TAPI.. AWAS!! amat hazard..hahahhaa..pity ida (yg makan tu ida yerr)..lawak. 
girls only! before night walk n dinner
night walk -KUCHING TOWN-

THE MOMENTS (klik if nak tgok gambor):
*masa kat UNIMAS     *masa shopping at SARIKEI   
klik sini                 klik sini, ..klik sini lagi, lagi, aku shopping sana

*mee kolok in d making, ACTION!  
  sini    

* VISIT AREA: 
    DUS, water front, Borneo Point,kek, sarikei, UNIMAS, teluk , night market, sarawak culture village

* the craft     *tempat makan yang unik
satu, dua           klik, lagi


on da way to Sarawak Culture Village, Teluk and Layer Cake Dayang Salhah
from left: ida, nana, aku


all of us at KUCHING TOWN
all of us.LAST DAY in BORNEO


so far, sampai sini je la.next time..teringin nak update benda lain plak



Comments

Popular Posts