DOA IBU










pasangan merpati berjoli2.. :)







http://www.facebook.com/aziah.jamaludin.5

latest update at 1.33am on facebook..tajuk utama ' SYUKRAN YA UMMI'..

Waaaawawaaa.. malu...pinky-blushed...nak tahu? MAK saye a.k.a IBU saye a.k.a MUMMY saye a.k.a MAMA saye a.k.a UMMI saye a.k.a PUAN FARIDAH MAT HASSAN...


kwang3. jeng jeng jeng!!!!!

ouch, frankly speaking, dis is the 1st time i was asking my mum towards 'tuuut'.. keh3..

mule2, call her n aboh sbb mereka kehabisan t0pup.. (maklum le bile gune bil, melambung, always overlimit.. so turn to prepaid back laa.. so bile prepaid abess.. msg anak for a call.. aiyyak, ibubapa moden zaman skarang) hehehhe.. :)
 its okay la...

then, i called them.. i was seeking for their  warm DU'A and bless.. sbb recently, im confused with my 0wn decision.. which one should i heading for..actually, didnt decide anything yet....floating lagi jiwe aku ni.. otak ntah ke mane fikiran ntah ke mana.. at last, at dis moment  i just realized i didnt take any meal for my perut yet .. wow, for a whole day u know....

okay la, lets go straight forward...

aku call.. n then received a go0d news to hear.. my big bro dpt naik pangkat, up level lagi la.. so duit sampingan boley mintak la..ehem2..(baru je pau td sbenarnye).. itu rezeki dia.. he deserved for it, a go0d , hardworking, dedicated and kind-hearted brother.. tgk la, ABE sapo.. ecece.. but, still syukur pada ALLAH. he got an offer to further study & fully scholarship with extra living cost allowances.. book allowance, lappy budget..fully paid (salary)..  given 2 years break from working..so on.......bla2.. n then, at d same time got a call upon kenaikan pangkat.. awesome bro!. proud for u..MOHD KHAIRI JAMALUDIN..

ok stop bout his story.. nak tau lebey.. call sdiri bro gua.!

ok mak aku pun tny aku balik sanggup x nak further lagi.. semuanye up t0 me...kalu aku mampu, they would support from behind, right, left, fron, up, and down.. hehhehee..otherwise, sempat lak mak aku wat kuiz kat aku if im accepted for murphy.. so, memang s0-s0 la decision aku.. x made up anything lagi.. everything near me was 50-50...so hasbunallauwa'nikmalwakeel.. ALLAH alwakeel, ar rahman, ar rahim.. HE know best for me.

then bab jodoh lak...ehehehe. mak aku sempat mendoakan tuk aku n camni bunyinye:

" okay, mak selalu doa.. jangan risau.. moga adiknur dapat jodoh yang beriman, bertanggungjawab...blabla.. "

bile aku dengar d0a mak aku 'beriman'.. tersentuh ...blushing.. sayu sbb telus nye d0a ibu aku..inshaallah, aku dipertemukan dgn seseorang yang mampu terima ape kurang aku , hargai ape lebih aku...dan satu lagi dia mampu terima seikhlas mungkin siapa keluarga aku walau bukan berada...bukan status datukdatin..we are just averaged family.. enough. keep in mind "money is something but not everything'... aku ni bukan jenis yang gile harta n duwet yang melambung even kaki shopping.. so, value of happiness n kebahagian sesebuah keluarga tu penting.. but, remember.. money is necessary.. without money, family problem  boley berlaku...so, balancing both side.. :)


ape yang mahu difokusnye adelah.. we all have parents..even mereka da tiada di dunia. but still.. we bring along their name..so, appreciate them even sometimes of course ade kes, certain anak xpuas hati ngan layanan ibubapa kite.. 

remember!!!

they may be not a perfect parent, but they perfectly loves us...

count on your own.. ape pengorbanan mereka selama kite hidup...
ade ke kite tny mereka pernah x ikat perut untuk kite.. pernah x dorang nanges sbb karenah kite yang macam2 sepanjang bergelar 'anak'..

makin aku menginjak dewasa ni, makin aku faham.. nak corak anak ni bukan senang..
believe it. trust it. keep in mind.

both of our parents da berjaya corak kita. sbb sekarang ni kite sedang syok melayari hidup. kita ada ilmu. kita mampu cari rezeki. kita ada pegangan agama.. dan kita masih hidup sbb mereka jaga kita dari kecil. mereka x buang kita.. sbb naluri keibubapaan sgt mendalam, sbb itu apa yg kita kecapi hari ini.. hasil pengorbanan mereka...ingatan ini terutama buat aku.. dan juga renungan kite bersame..

 masa hadapan ? masih xtahu nasib kita.. xtahu nasib mereka.. sanggup x kita jaga mereka. sanggup x kita bahagikan masa antara rumahtangga kita dengan ibubapa???

jadi aku berdoa agar aku dikurniakan hati yg cekal dan pasangan yg memahami untukku terus berbakti buat permata hatiku 2 orang ni..


list of LOVE:

cinta 1: cinta pade ALLAH
cinta 2: rasulullah 
cinta 3: ibubapa (bagi lelaki, konfim selamenye dan bagi wanita bujang, tapi*..
            bagi perempuan juga-ranking berubah seiring akad termeterai nanti)
cinta 4: isteri (bg lelaki) dan ibubapa (wanita bersuami)




aku dan BELIAU.(mak aku leeerr)



 d only big bro (during conference kat USA)..MR. MOHD KHAIRI JAMALUDIN

barangkali briefing dalam bahaso kelate..bahaso romania.. bahaso antarabangso.. keh3
tangggg!! officially publish my femili phot0...togeda with our adopted siblings. 
(last EID 2011-taken at pahang)

Comments

  1. Alolololo... nok nangis je bila bace entry nih.. syahdu molep.. apa2 pon wat keputusan hok terbeak aj.terbaek untuk mu, terbaekla untuk org2 sekeliling mu. aku support mu dr belakang ! =))

    ReplyDelete
  2. okehh kawan aku. saayaaaannggggg mung!!!!!!!! muahchs. kawan selamenye.. xsabo nak update nery spesel for slimmy may.. wait yer!

    ReplyDelete
  3. bole cayo ke bukan kaki soping..hahahhha

    ReplyDelete
  4. weh aku kaki window shopping okeyhh, jeles la eri. so bile nak blanje ni??window je

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts