MONSOON break VS FRIENDS

AKTIFkan??sebenarnya post ni dah lama aku save as draft...cuma malas nak publish jer..
ok la..
weekend ni aku cuti...sementara konvo 13 oktober 2012..kalau org2 kat ober-d-sea cakap 'winter break' atau 'summer break',,tapi kes aku lain..disebabkan aku memang rakyat tanah melayu..mastautin pun sini..jadi aku istilah kan cuti aku 'monsoon break' @ 'tengkujuh break'..ala kalau xpaham lagi..'banjir break'..almaklumlah..hujung2 tahun ni da start hujan basah2 lembap..biase nye area pantai timur malaysia, org panggil hujung2 tahun tu musim banjir arr...
ape kena mengena??
dipendekkan cerita,
aku tiba2 teringat kat kawan2 yg dikasihi..
Maka dengan ini, bersama mohor-mohor besor, aku expose-kan insan2 yang berkeliaran di sisiku sepanjang aku menjangkau usia. sweet sour semua ada....

PRIMARY SCHOOL 2000-2001
ni hah kat bawah ni..teman ke mana saja bila pulang ke desa..actually..next syawal maybe one of us da tukar status..who knows..cc to : PN RAIHAN  to be ;)..and raye lepas, kami tiga2 ni seat down same2...gelak sama2..attend raya sama2..and ronggeng sungguh2..appreciate moment yang ada..dan pada malam raya ke.2, aku dan mira..slow talk & menangisi tempoh persahabatan dari sekolah rendah hingga lah saat ini..sebab satu kampung kenal kelibat 3 serangkai ini..huhu..sweet tak???sampai saat ini tau kami kawan baik!!!.
reunion rumah cikgu sakri yang suka cubit kami sampai sekarang..cikgu yang prihatin yang suko call, msg, chatting.. :)
dari kiri pembaca: RAIHAN, AMIRA, ..tett sape lagi kalau kiut mcm ni??? hahaha A.J laaa.
ayu  x kami?photo ni raye 2 tahun lepas,, raye 2012 xsempat pula nak snap..kami sibuk setelkan urusan makcik cikgu RAIHAN sebab RAIHAN sudah ditanda dengan pen!..hahahah got engaged laa..

SECONDARY SCHOOL 2002-2006
sekolah menengah pula, zaman heaven yang macam hantu kaklimah..aku dapat boarding school..so terpenjara la 5 tahun kat SCIPP.masa ni la naik toncang, perangai peliks tapi benar yang tak ter-imagine dek org lain yg bukan ahli GIRL's SCHOOL.
kami kongsi suka duka, pahit manis, masam pedas, tawar payau semua..masa sekolah menengah lah pusat akil baligh kami./mostly la.hahhaha..sini lah kami nakal, dari sini lah kami belajar :) dan sini la tempat cikgu2 laki jadi mangsa admire student2 walau sudah berbini, beranak pinak ataupun beruban putih, WE DONT CARE!!!, dan cikgu perempuan jadi 'musuh' pada masa tu...hahhaha ..kenangan! dan nama timangan aku masa tu adalah GYAH, JOYYAH(d femes one), JOYY (bile diorang nak shortform and lekat sampai saat ini), JAMALLOOD (surname-nama bapak i), BEDDAY (McGee je panggil), MO (Mc Over-ni cikgu kimia yg kembar & ensem bagi mase form 5 namenye cikgu nadzeri)..
OUR TRADEMARK..5terz 2002-2006
cuba cari kaum ADAM?? roll call time.
outing day form 1 (2002)-1 aisyah in memory.
F4 (2005) im with puyyah dalam surau rabiatul adawiyah (time xponteng solat jemaah)..heheheh-dentist to be-
prep malam: membising je keja.dan semua.. kalau ikut rule. .dah brek rule dah ni..dimerit waktu ni..sebab pakai tudung TIDAK BERJAHIT dan xpakai ANAK TUDUNG...senior kan, kepala besar sikit.. form 4 , 4 aisyah 2005


prep malam lagi f4..
form 4 (2005) otw nak g prep petang: aku, yana.mcJue

guy: our coach che as
from top: ika (4), angoh (5), aku (6), sarah (7), arina (8), wawi (9), shasha (10), che ten (11), che B (12), simah (13), piyah (14), aina (15)..nombor jersy*
HKSBP  SHAH PEKAN 2006


basketballers (elite team, ok!) 2002-2006..5 tahun training under che as. coach kami!..training yang sangat dasatt..
status kami kini; ada teacher, engineer, lawyer, selebriti tv, doctor,askar,executive etc..ada masih di oversea..haluan lain2 walau kami membesar di atas court yg sama.
LETS RUN,JUMP and MAKE A SLAMDUNK!! GO TIGER!!!0206

..........................


cak!!! cute x aku masa form 4??


MATRIX LIFE KMK 2007-2008
GENG HOSTEL
kami masih hang out sampai sekarang.cuma ada few yg xleh trace..dan ras skarang masih di ausie.next year myb return for good...and mereka semua ni actually alumni SCIPP , high school aku..lupe, musli  & ilmi (tiada dlm photo)..juga merupakan salah seorang sahabat baik n kamceng semasa di hostel..dan aku dapat nama timangan baru masa belajar kt KMK iaitu PUTT.

geng hostel kmk

nite ape ntah-mase ni aku weight gain kot after stop play basketball, chubby gila.. ;P




ponteng ceramah hari jumaat dan..semua ni sebenarnya TAk MANDI lagi ;P


CLASSMATE L PULA:
kelas L-koir kott lupe, ke choral speaking..ntah lupee


.....................................................................
bila dah menua kami jumpa..untuk eratkan ikatan..




REUNION SKK batch 2001
batch skk 2001

depan: siti aisya, mutiara, pokwa, pahriandi,duan




REUNION SCIPPIANZ0206
OPEN HOUSE 2011
choose on your own, mane satu idaman kalbu except ME (pinky color with peace!) hahaha

hana, aku, mc Lah.-openhouse hana 2011

2011

aku, sarah, shasha
basketballers reunion (main basket & riadhah)-awal 2012,Cheras

with love:EJOSH @ hamizah

latest raya 2012, we will always organize reunion during study break/holidayss-GEE's wedding



REUNION MATRIX 

mon(kurung), wani (pinky),aku(greeny) shikeen(pinky) 2011

with bestfriend kelas L-shikeen, a doctor to be-
another bestfriend kelas L-Haslina

chak!! ABC




faiz, his spouse:dalila, afiq,aku, nazli, wani,shazwan...kenduri parents afiq nak g mekah 2012
me, nalli..bestfriend forever. one of my BFF yang manja and cepat touching.. :P


so untuk uni life, nextime...akan ku update.



Comments

Popular Posts