DAYA TARIKAN



SO, SAPE2 YANG TERSESAT MASUK KE TAMAN RAHSIA  SAYA INI SILALAH BACE ARTIKEL INI...ENTRY KALI NI ADALAH UTK TAZKIRAH DIRI SENDIRI,cheeewah gitewwwww...ewah2..:P

pertama (1):
Daya tarikan sebenarnya adalah dari hati yang murni bukan dari rupa paras yang cantik. Berusahalah mencuci hati agar lebih baik dan mulia agar ramai yang tertarik dengan kesucian hati kamu. (emm betol2)

Ke-2:
Seimbangkan hidup agar ada daya tarikan pada diri kamu. Hidup yang kelam kabut dan tak terurus akan membuat diri kamu nampak serabut dan hilang daya tarikan. (BAIK bos!!!)

ke-3:
Untuk mudah orang rasa sayang,cuci hati kita dengan menjaga ibadah, perbanyakkan membaca al- Quran, beristighfar, memaafkan orang lain, solat taubat dan berfikiran positif. (ALLAH, banyak eh dosa aku..)

ke-4:
Sayangi orang di sekeliling anda agar diri anda juga disayangi. Jangan suka membenci orang sesuka hati.
(ajar diri untuk jadi penyayang and d same time,learn how to appreciate d moments we have, do LOVE people around..)


ke-5:
Pastikan diri sentiasa menarik setiap masa. Bersedia bertemu dengan sesiapa saja.agar sedap mata memandang ..gituuu (jgn serabai, alamak!!! aku ni malas..)

ke-6:
Untuk lelaki , daya tarikan kamu biasanya pada pakaian manakala wanita biasanya daya tarikan mereka adalah pada paras rupa dan bentuk badan. Berusahalah memperbaiki kelemahan yang ada.

ke-7:
Berkomunikasilah dengan mesra, bersemangat dan gaya bahasa dan lenggok badan yang baik dan menarik. Jangan bercakap sambil lewa atau kurang sopan.

ke-8:
Jangan sesekali bersikap kedekut atau terlalu berjimat 

ke-9:
Keserasian antara dua pihak biasanya menjadi tarikan dia mengenali anda. ambil tahu minatnya dan cari keserasian bersama.(ni untuk mane2 nak cari calon yerr)

ke-10:
Orang yang merasakan diri mereka hodoh, tak cantik akan rasa rendah diri dan patah semangat untuk mencari pasangan. Carilah keunikan dan kecantikan yang ada dalam diri kamu. Kecantikan dalaman akan terpamer terutama jika kamu bersikap positif dan yakin diri.(never ever give up!)

BAI-BAI,hehehhehehe :P

Comments

Popular Posts